Notice: Trying to access array offset on value of type null in /data/f/b/fb090600-c8d3-47df-8b19-b94c110b4e82/cicero-reklama.sk/web/wp-content/themes/cargopress-pt/vendor/mustache/mustache/src/Mustache/Parser.php on line 278

Infolinka

+421 2 207 207 44

Otváracie hodiny

Po-Pia: 8:00 - 16:30

Blog

byť VIDENÝ znamená BYŤ

Obchodné centra – kde je ich vizuálna budúcnosť ?

Obchodné centrá ako ich poznáme zahŕňajú klasické predajne, obchodíky, kaviarne a služby. Vojdete dnu a už si môžte obzerať všetky tie značky. Každý obchod má svoje označenie, reklamu na priečelí, na výklade a podobne. Takýchto označení sme riešili už stovky a z praxe vieme, že veľa krát prevádzky chcú niečo „iné“ ako jeho sused. Chcú sa odlíšiť a nie byť rovnaký.

orientačný systém, Tatracentrum 2

To je v poriadku a majú svojím spôsobom pravdu. Ako to vidia odborníci – či už dizajnéri, architekti alebo ľudia s estetickým vnímaním ? Dlhé roky sa využíval princíp, že každý nájomca si riešil svoju prevádzku podľa seba. A tak vznikali obdĺžnikové, štvorcové, okrúhle, oválne alebo tvarované boxy. Každý mal samozrejme svoje farby a pestrá paleta a rôznorodosť v rámci obchodného centra bola na svete.

Až tu niekto raz povedal dosť a poďme v tom spraviť poriadok. Jednotný tvar, jednotná farba, rovnaká veľkosť jak reklamy, tak veľkosť nápisu. Čo to prinieslo obchodnému centru a jeho vnútornému vnímaniu, visibilite a estetickému cíteniu?

orientačný systém, Tatracentrum

Asi taký najsilnejší branding, preznačenie do jednotného dizajnu som vnímal v Bratislavskom Auparku. Nepoznám nikoho komu by sa to nepáčilo. Jak spomedzi mojich kolegov, profesionálov z praxe, aj dizajnérov, aj architektom a čo je najdôležitejšie aj klienti a nakupujúci to chválili. Priestory obchodného centra vyzerajú „čistejšie“. Raz niekto nazval veľa reklám pokope = vizuálny smog. A teda ak by som použil tento výraz, v tomto spomínanom obchodnom centre je menej vizuálneho smogu a zároveň zostali všetky prevádzky pekne označené. Všetky majú rovnaké výstrčky (reklamné boxy kolmo na fasádu prevádzky) a teda keď sa pozriete na ne z uličky, sú v jednotnom dizajne veľmi elegantne zoradené, špičkový dizajn a moderné materiály.

 

re-branding obchodne centrum Tatracentrum

Ale aby som nechválil iba konkurenciu, pretože tie spomínané v Auparku sme nerobili my, pochválim sa s naším dielom. Obchodné centrum – Tatracentrum dostalo takýto jednotný dizajn. Architektonická kancelária spolu s našimi dizajnérmi navrhli jednotný vzhľad, elegantné materiály a myslím si za seba, aj špičkové celkové dizajnové pretvorenie priestoru. Návrh materiálov, prešiel detailným spracovaním + spracovanie grafík a lôg nájomcov. Sme radi, že sme mohli byť pri tom.

 

Po pravde, táto práca bola jednoduchšia ako inakšie, pretože 50x vyrobiť to isté bolo oveľa jednoduchšie ako 50 ks rozdielnych reklám, kde každá má svoje inakšie parametre. Cez 2 poschodia všetkých prevádzok, demontáže starých reklám, výroba a montáž nových svetelných boxov, orientačný svetelný systém, navigačné svetelné tabule.  Zákazku sme si užili a pevne verím a dúfam, že ich ešte niekoľko podobných zrealizujeme.

re-branding obchodne centrum Tatracentrum2

re-branding obchodne centrum Tatracentrum3

Comments for this post are closed.